Yaşlı Fizyoterapisi

Yaşlı Fizyoterapisi bu alanda uzmanlaşmış fizyoterapistler tarafından uygulanır.

Geriatrik rehabilitasyon, yaşlıda fizyolojik kayba veya hastalığa bağlı gelişen fonksiyonel kötüleşmenin önlenmesi, geciktirilmesi, en aza indirilmesi veya tersine çevrilmesi amacı ile verilen hizmetlerin tamamıdır.

Geriatrik hastalar yaşlanmaya bağlı kas kaybı, kalça kırığı, diz-kalça protezi ameliyatı sonrası günlük yaşam fonksiyonlarını yerine getirememe gibi problemlerin yanında yürüyüş yeteneğini koruma veya geri kazanma, ağrı kontrolü vb sebeplerle fizik tedavi alabilirler.

Özel Fizyoterapist sitesi sayesinde bu gibi problemlerde, geriatri alanında çalışmış fizyoterapistlere kolayca ulaşabilirsiniz. Özel Fizyoterapist sitesinde kendi merkezi olan fizyoterapistler bulabilirsiniz ya da kişiye özel tedavi programını evde fizik tedavi hizmeti olarak sunan Fizyoterapistlere ulaşarak evde destek alabilirsiniz.

Geriatrik rehabilitasyon ile kas, kemik, ve eklem yapısındaki yaşa bağlı gerilemeler önlenirken; ağrı, düşme, günlük aktivitelerini yapamama gibi problemler ortadan kaldırılır.

Geriatri Rehabilitasyonu ve Özel Fizyoterapist

geriatri yaşlılık rehabilitasyonu

• Ev içi gerekli düzenlemeler
  • Osteoporoza bağlı kemik erimesinin yavaşlatılması
  • Kas gücü ve elastikiyetinin korunması
  • Yürüme ve merdiven çıkma yeteneklerinin korunması
  • Solunum kapasitesi kaybının önlenmesi
  • Doğru duruşun (postürün) kazanılması veya korunması.

Hastanın hareket düzeyi çok düşük ise; yataktan veya sandalyeden düşme riski ortadan kaldırılmalı. Uygun destek ve harekete yardımcı cihazlar sağlanmalı. Yatakta dönmeler, solunum egzersizleri, eklem hareket açıklığı hareketleri ve germe hareketleri yapmalı. Solunum egzersizleri ile balgam çıkarma ve solunum fonksiyonlarında iyileşme sağlanabilir. Eklem hareket açıklığı egzersizleri ile kontraktürler ve derin ven trombozu önlenebilir.

Oturabilecek düzeyde olan hastalarla sandalye üzerinde eklemlerine açma kapama hareketleri, kollarına ve bacaklarına taktıkları ağırlıklar ile güçlendirme hareketleri yapılabilir. Fiziksel aktivite yaparak; fonksiyon kayıpları geri kazanılabilir.

Fiziksel aktiviteye düşük düzeylerden başlanmalı zaman içinde giderek artırılmalıdır. Kişinin gelişimine göre; fonksiyonel kazanımlar arttıkça hedef artırılır Ev içi bağımsızlık geliştikçe düşmelerin önlenmesine yönelik programlara geçilir. Kas kuvvetlendirme egzersizleri, denge koordinasyon egzersizleri ile iş veya uğraşı becerileri artırılır.

Gerek yatak düzeyinde gerekse aktif düzeyde olsun; geriatrik rehabilitasyon, kendine bakım aktivitelerinde yaşlının bağımsız olmasını sağlar ve bakım verenin yükünü hafifletir.

Geriatri Rehabilitasyonunda Neden Evde Fizik Tedavi?

yaşlılık fizyoterapisi

Geriatrik hastalar kas, kemik ve eklem yapısındaki yaşa bağlı gerilemelere bağlı olarak ağrı, düşme, günlük aktivitelerini yapamama gibi sıkıntılarla karşılaşırlar. Hastaneye ulaşım zorluğu problemlerin başında gelir. Hastaneye ulaşım stresini ortadan kaldırarak fizyoterapistiniz evinize gelsin, hastanede oluşan kötü hasta psikolojisini tedavinizi evinizde alarak uzaklaştırın. Bütün bu avantajları kazanırken ödediğiniz ücret de daha uygun olsun.

• Ulaşım
    • Yaşlı hastalarda yaşanılan hasta transferi zorluğunu ortadan kaldırın.
  • Hastanın Psikolojisi
    • Hastanenin yarattığı olumsuz duygu durumunu ortadan kaldırın.
  • Ücret
    • Tüm bu kazançların yanında maddi olarak da tasarruflu olun.

Fizyoterapist ile çalışan yaşlıların yaşam kalitesi yükselir. Bel, boyun, sırt ağrılarından kurtularak doğru bir duruş elde edebilirler. Osteoporozun etkileri azaltılarak kemik kırılmaları riskini en aza indirebilirler. Yürüme ve merdiven çıkma gibi becerilerini koruyabilirler. Kısacası; daha bağımsız bir yaşam sürdürüp bakım veren kişinin yükünü hafifletirler. Aklınıza takılan sorular hakkında daha detaylı bilgi almak veya hemen randevu almak için aşağıdaki butonları kullanabilir ya da sık sorulan sorular sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.