Protez Fizyoterapisi

Protez Fizyoterapisi bu alanda uzmanlaşmış fizyoterapistler tarafından uygulanır.

Kalça ve diz protezi ameliyatları oldukça ciddi operasyonlar olup tedavi süreci hasta ve ailesi için oldukça zorlu bir süreçtir. Ameliyat sonrası, özellikle erken dönemde uygulanan fizik tedavi ve rehabilitasyon, kaybedilen fonksiyonları büyük oranda geri kazandırarak, mucizevi sonuçlar vermektedir.

Özel Fizyoterapist sitesi olarak kalça ve diz protezi ameliyatı sonrası, ortopedi alanında çalışmış fizyoterapistlere kolayca ulaşabilirsiniz. Kendi merkezleri bulunan fizyoterapistlerden randevu alabileceğiniz gibi evde fizik tedavi hizmeti alarak ulaşım güçlüklerinden kurtulabilirsiniz.

Kalça ve diz protezi ameliyatı sonrası, erken dönemden başlayarak alınan fizik tedavi programı eklem limitasyonlarının oluşmaması için son derece önemlidir.

Kalça ve Diz Protezi Rehabilitasyonu ve Özel Fizyoterapist

kalça ve diz protezi fizyoterapi

• Erken dönemde kaçınılması gereken hareketler hakkında hasta bilgilendirilmesi
  • Eklem hareket açıklığının iyileşme haftalarına göre kazandırılması
  • Kas gücünün korunması ve arttırılması
  • Yardımcı cihaz seçimi ve kullanımı
  • Yürüme ve merdiven çıkma eğitimi
  • Günlük yaşam sürecine geri dönülmesi

Tedavi sürecinin erken başlaması ve ara verilmeksizin devamlılığı en iyi sonuca ulaşmak için oldukça önemlidir. Hastanelerde fizik tedavi servisleri yoğunluk sebebiyle bazen aylar sonraya gün verebilmektedir. Kalça ve diz protezi ameliyatlarında ameliyat sonrası süreç çok önemlidir. Hastane randevusu kısa zamanda alınsa bile hastaların her gün tedaviye gidip gelmesi oldukça yorucu olmaktadır. Hastanın rahatsızlığının ağırlığı düşünüldüğünde hastaneye her gün gidip gelmek hasta ve hasta yakınları için oldukça zor olmaktadır.

Fizik tedavi ve rehabilitasyonda evde uygulanan program fark yaratıyor.

Yapılan araştırmalar gösteriyor ki evde düzenli fizik tedavi alan hastalar, bir fizik tedavi ünitesinde alan veya hiç fizik tedavi almayan hastalara oranla daha iyi sonuçlar alıyor.

• Evde fizik tedavi alan hastaların iyileşme oranı: %66
  • Fizik tedavi ünitelerinde fizik tedavi alan hastaların iyileşme oranı: %32
  • Fizik tedavi almayan hastaların iyileşme oranı: %2

Kalça ve Diz Protezi Rehabilitasyonu ve Neden Evde Fizik Tedavi?

Daha önce bahsedildiği üzere; iyileşme oranlarını incelendiğinde evde fizik tedavi sürecinin en verimli tedavi süreci olduğu görülmektedir. Genellikle seyreden ağır tabloyu evde fizik tedaviyle hafifletin, hastaneye ulaşım stresini ortadan kaldırarak fizyoterapistiniz evinize gelsin, hastanede oluşan kötü hasta psikolojisini tedavinizi evinizde alarak uzaklaştırın. Bütün bu avantajları kazanırken ödediğiniz ücret de daha uygun olsun.

• Ulaşım
    • Protez ameliyatı sonrası hasta transferi zorluğunu ortadan kaldırın.
  • Hastanın Psikolojisi
    • Hastanenin yarattığı olumsuz duygu durumunu ortadan kaldırın.
  • Ücret
    • Tüm bu kazançların yanında maddi olarak da tasarruflu olun.

Çeşitli sağlık kuruluşlarında alınan 1 seans fizik tedavi hizmeti için, tüm hazırlık ve ulaşım süreleri hesaba katıldığında yaklaşık 3 saatlik bir zaman harcanır. Bu gidiş ve geliş süreci fazla vaktinizi alırken, oldukça yorucu ve sıkıntılıdır. Günün büyük bir kısmını yollarda harcamaktansa, evde fizik tedavi hizmeti almak oldukça avantajlı bir tercih olmaktadır.

Diğer yandan dış üniteler için trafik, asansörsüz binalar, taşıma ve ulaşım zorlukları da düşünüldüğünde fizik tedavi süreci oldukça zorlaşmaktadır. Bu güçlükler tedavinin verimini düşürmektedir. Bu yüzden evde fizik tedavi alarak tüm bu zahmetten kurtulun. Aklınıza takılan sorular hakkında daha detaylı bilgi almak veya hemen randevu almak için aşağıdaki butonları kullanabilir ya da sık sorulan sorular sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.