Manuel Terapi

Manuel Terapi bu alanda uzmanlaşmış fizyoterapistler tarafından uygulanır.

Manuel terapi elle tedavi anlamına gelmektedir. Sıklıkla eklem, kas, kemik ve bağ dokusu ile ilgili problemleri tedavi etmek için kullanılan bir tedavi yöntemidir. Biraz daha açacak olursak; hareket sistemini oluşturan bu ekipmanların, hasar görmesi ya da herhangi bir sebeple etkilenmesi sonucunda ortaya çıkan fonksiyon kaybı ya da ağrıyı; özel yöntem ve teknikler ile tedavi edilmesine manuel terapi denir.

Manuel terapi yönteminde besin maddeleri ve oksijeni özel teknikler ile kaslara yönlendirme işlemi uygulanır. Bu sayede kas dokusunun atıkları bırakmasına yardımcı olunur ve vücudun kendi doğal iyileşme kabiliyetini hızlandırarak gerçek bir iyileşme sağlanır.

Manuel terapi yönteminde vücudunuzun doğal iyileşme kabiliyeti harekete geçirilir. Bu sayede daha kalıcı bir tedavi sağlanır.

manuel terapiKullanılan teknikleri arasında; mobilizasyon, manipulasyon, postizometrik relaksasyon teknikleri, özel germe teknikleri ve klinik bantlama teknikleri gibi yöntemler vardır. Manuel terapi, genellikle omurga ve eklemlerin ağrılı durumlarında veya fonksiyon bozukluklarının tedavisinde tercih edilir.

Hastanın rahatsızlık ve şikayetinden yola çıkarak eklem ve çevresindeki anatomik yapılar, manuel terapiyi uygulayan fizyoterapist tarafından kontrol edilir. Eklem ve çevresindeki dokularda ağrıya veya fonksiyon kaybına sebep olan etmenleri ortaya çıkarır.

Tamamen elle yapılan bir tedavi olmasından dolayı hastaların değerlendirilmesi, hastalık sebeplerini anlaşılması, tedavi edilmesi ve tekrardan iyileşmenin kontrolü yapılması aşamalarını tamamını elle yapılan uygulamalar içerir. Ayrıca sadece görünen problemin değil organik problemi oluşturan nedenleri de ortadan kaldırarak tam bir iyileşme sağlayan manuel terapi aynı problemin tekrarlanmasını böylelikle önler.

Özel Fizyoterapist ve Manuel Terapi Hizmeti

Özel Fizyoterapist sitesi sayesinde Manuel Terapi uygulaması yapan Fizyoterapistlere kolayca ulaşabilirsiniz. Manuel terapilerde kas, sinir, iskelet sisteminin muayenesini ve tedavisini amaçlar. İlk olarak hastanın ağrıya sebep olan problemi ortaya çıkarılır. Daha sonra gerekli eklem mekanizmaları ve doku fizyolojisi kullanarak problemin kaynağı ortadan kaldırılır. Son olarak kişinin günlük yaşam aktiviteleri, alışkanlıkları, mesleği ve hobileri gözden geçirildikten sonra gerekli değişiklikler yapılır ve kişiye özel egzersizler ile desteklenir. Manuel terapi sadece bir fizik tedavi yöntemi değil sağlığı koruyucu bir programdır. Ayrıca uygulayan kişinin tecrübeli ve bu konuda akademik eğitim almış birisi olması önemli bir husustur.

Manuel Terapi Avantajları Nelerdir?

• Başarı oranı oranı oldukça yüksektir.
  • İyileştirme hızı diğer tedavi şekillerine göre daha fazla olduğu için tedavi süresi daha kısadır.
  • Hiç bir yan etkisi yoktur.
  • Herhangi bir ilaç kullanımı gerektirmez tamamen doğaldır.
  • Tek seansta bile ağrının büyük kısmı giderilebilir.
  • Hastalığın sebebi de tedavi edildiği için daha kalıcı bir tedavi yöntemidir.
  • Diğer tedavi şekillerine göre daha hesaplıdır.

Manuel Terapi Hangi Rahatsızlıklarda Kullanılır?

omurga-manuel-terapi

• Bel Ağrıları
  • Bel Fıtığı
  • Boyun Ağrıları
  • Boyun Fıtığı
  • Ön Çapraz Bağ Yırtıkları
  • Omuz yırtıkları
  • Donuk Omuz
  • Omuz İmpigment Ağrıları
  • Sırt Ağrıları
  • Fibromiyalji
  • Kalça Eklemi Ağrıları

Özel Fizyoterapist Sitesinde Manuel Terapi uygulaması yapan Fizyoterapistlere kolayca ulaşabilirsiniz. Sitemiz üzerinden size en yakın fizyoterapist hakkında bilgi alabilirsiniz. Aklınıza takılan sorular hakkında daha detaylı bilgi almak veya hemen randevu almak için aşağıdaki butonları kullanabilir ya da sık sorulan sorular sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.